Přeskočit na hlavní obsah

Připomínky ke čtyřem halám CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6

Do pátku 5. června má KDOKOLIV zřejmě poslední možnost vyjádřit se k halám CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6 v Kozomíně.

Nenechte si tuto šanci ujít a vyjádřete se k záměru, který způsobí zábor 28 ha zemědělské půdy, přivede do regionu téměř 1500 zaměstnanců a navýší průjezd aut o cca 1900 denně.

Použijte vzor níže. Přidejte k němu všechny svoje další připomínky a odešlete do pátku 5. června poštou, mailem nebo datovou schránkou na Středočeský kraj!

Jméno
Adresa
Krajský úřad Středočeského kraje
Odbor životního prostředí a zemědělství
Zborovská 11
150 21 Praha 5
IDDS: keebyyf
mail: podatelna@kr-s.cz

K č. j.: 0061969/2020/KUSK
Ke sp. zn.: SZ_059585/2020/KUSK


Vyjádření k dokumentaci záměru „CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6“, dle § 8 odst. 3 zákona č. 100/2001 Sb.

K dokumentaci STC2248 výše uvedeného záměru podávám následující připomínky:
  • Lokalita území je v současné době nadlimitně zatížena hlukem. Dokumentace dostatečně neprokázala, že vstupuje do nezatíženého území a jejím působením se hluk nenavýší. Hluková studie obsahuje chyby. Například nezobrazuje hlukové zatížení hlavní příjezdové komunikace, ačkoliv po ní má projet přes 1800 vozidel.
  • V současné době je v lokalitě záměru nevyhovující imisní situace. Proto nemůže být žádný nový imisní příspěvek způsobený záměrem považovat za nevýznamný. Rozptylová studie obsahuje chyby, které je nutné opravit.
  • Záměr je v rozporu s Koncepcí nákladní dopravy pro období 2017 – 2023 Ministerstva dopravy, kdy ačkoliv je umístěn na hranici železniční tratě, nepočítá s využitím železniční dopravy.
  • Celková plocha záměru je cca 28 ha. Plocha zeleně nedosahuje ani 25 %. Mimo to jsou do ní započítány plochy retenčních nádrží. Záměr je tedy v rozporu s nadřazeným územním plánem tedy se Zásadami územního rozvoje Středočeského kraje, článkem 191 i) o dodržení koeficient zeleně v min. hodnotě 40 %.
  • V dokumentaci nejsou řešeny pěší a cyklistické trasy, po kterých by mohli zaměstnanci bezpečně přijíždět do zaměstnání. V současné době se zaměstnanci sousedních skladových areálů nebezpečně pohybují na silnici II/608. Po realizaci propojky dálnice D7 a D8, která bude oddělovat zastavěnou část obce Kozomín a autobusovou zastávku v obci Kozomín bude tato situace ještě zhoršena.
  • Dokumentace obsahuje zcela zavádějící informace o recipientu k vypouštění vyčištěných odpadních vod.
  • Při realizaci záměru by došlo k záboru 28 ha zemědělské půdy. U 33 % této půdy, tedy 9,2 ha, se jedná o zábor zemědělské půdy s třídou ochrany II., tedy jednu z nejkvalitnějších typů půdy.

Záměr bude mít významný vliv na životní prostředí. Předložená dokumentace záměru „CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6“ obsahuje mnoho chyb a nepřesností. Požaduji, aby Odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu Středočeského kraje vydal nesouhlasné závazné stanovisko EIA, případně oznamovateli vrátil dokumentaci k přepracování.

Datum

Podpis

VZOR ve WORDU ke STAŽENÍ

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zahájeno spojené územní a stavební řízení haly Průmyslový objekt Úžice (bývalý Mercedes Daimler)

Stavební úřad Kralupy zahájil územní a stavební řízení   Oznámením o ústním jednání   20. dubna 2021 ve 13.00 hodin na místě záměru.  Další dokumenty k řízení naleznete   ZDE   na úřední desce Kralup. Účastníky řízení se mohou stát obce nebo spolky, které se do 10. dubna písemně přihlásí stavebnímu úřadu.

Vysokorychlostní železniční trať Praha - Drážďany

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany dostává stále jasnější obrysy. Vysokorychlostní železnice povede po pravém břehu řeky Labe. Ve hře jsou aktuálně tři varianty trasy. Počítá se s tím, že vlaky pojedou z Prahy na Litoměřice a odtud středohořím dále na sever. Varianta 1 procházející naším regionem jde katastrem obcí Bašť, Panenské Břežany, Veliká Ves, Odolena Voda , Úžice, Zlosyň, Nová Ves , Ledčice, Mnetěš . Reportáž z Regionální televize Ústecka:   https://www.youtube.com/watch?v=SihIoMb2_P0 MAPA ke ZVĚTŠENÍ

VRT PODŘIPSKO NENÍ BEZPROBLÉMOVÝ ÚSEK!!!

Dnes jsme na Ministerstvo dopravy podali společný dopis 3 měst, 29 obcí a 10 spolků po trati VRT Podřipsko na plánované trase vysokorychlostní trati Praha - Drážďany. Dopis podepsaly všechny samosprávy od 20. km, tedy od Panenských Břežan až po konec úseku a další obce v okolí a dále po trati. Hlavní myšlenky dopisu jsou: 1) problematika souběhu dvou liniových staveb v délce přes 30 km; 2) žádost o zřízení pracovní skupiny; 3) uzavření memoranda, které zaručí maximální eliminaci negativních vlivů; 4) zajištění kompenzačních opatření, které nezatíží region a nezhorší kvalitu života obyvatel. Děkujeme všem, kteří se přidali, protože jsou si vědomi možných hrozeb, které výstavba a provoz takového rozsahu může do našeho území vnést. Celý text dopisu zobrazíte kliknutím ZDE .