Přeskočit na hlavní obsah

O nás

Sdružení obcí a spolků pod názvem Koridor D8 je znepokojeno rozrůstající se investiční výstavbou v regionu, která bude mít za následky nezvratné změny v krajině, zvýší dopravu, změní hlukové a emisní podmínky.

Vstup do Koridor D8 - sdružení obcí a spolků je podmíněn podepsáním přístupového memoranda o vzájemné spolupráci a z toho vyplývajících povinností.

Signatáři MEMORANDA jsou:

Č. Název města /obce         Počet obyvatel         Katastrální plocha 
1 Město Odolena Voda             5 837                          1 124
2 Město Veltrusy                     2 196                             801
3 Obec Dřínov                              468                             458
5 Obec Husinec                            1 477                            297
4 Obec Chvatěruby                      532                             331
6 Obec Klíčany                             409                            400
7      Obec Ledčice                               657                            1 097
8 Obec Máslovice                     382                            309
9 Obec Mnetěš                             563                            765
10 Obec Nelahozeves            2 015                            995
11 Obec Nová Ves                     981                          1 013
12 Obec Panenské Břežany           592                            579
13 Obec Postřižín                         1 385                            443
14 Obec Veliká Ves                     367                            570
15 Obec Větrušice                     605                            286
16    Obec Vražkov                              401                               762
17 Obec Zdiby                          3 416                            996
18 Obec Zlončice                             550                          466
                                         22 938 obyvatel           11 587 ha
Č. Název spolku
6 Za životní prostředí Úžic u Kralup z. s.
7 Základní organizace Českého zahrádkářského svazu Kozomín

Kontakt:

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysokorychlostní železniční trať Praha - Drážďany

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany dostává stále jasnější obrysy. Vysokorychlostní železnice povede po pravém břehu řeky Labe. Ve hře jsou aktuálně tři varianty trasy. Počítá se s tím, že vlaky pojedou z Prahy na Litoměřice a odtud středohořím dále na sever. Varianta 1 procházející naším regionem jde katastrem obcí Bašť, Panenské Břežany, Veliká Ves, Odolena Voda , Úžice, Zlosyň, Nová Ves , Ledčice, Mnetěš . Reportáž z Regionální televize Ústecka:   https://www.youtube.com/watch?v=SihIoMb2_P0 MAPA ke ZVĚTŠENÍ

VRT PODŘIPSKO NENÍ BEZPROBLÉMOVÝ ÚSEK!!!

Dnes jsme na Ministerstvo dopravy podali společný dopis 3 měst, 29 obcí a 10 spolků po trati VRT Podřipsko na plánované trase vysokorychlostní trati Praha - Drážďany. Dopis podepsaly všechny samosprávy od 20. km, tedy od Panenských Břežan až po konec úseku a další obce v okolí a dále po trati. Hlavní myšlenky dopisu jsou: 1) problematika souběhu dvou liniových staveb v délce přes 30 km; 2) žádost o zřízení pracovní skupiny; 3) uzavření memoranda, které zaručí maximální eliminaci negativních vlivů; 4) zajištění kompenzačních opatření, které nezatíží region a nezhorší kvalitu života obyvatel. Děkujeme všem, kteří se přidali, protože jsou si vědomi možných hrozeb, které výstavba a provoz takového rozsahu může do našeho území vnést. Celý text dopisu zobrazíte kliknutím ZDE . 

Společné jednání obcí po trati VRT Podřipsko (vysokorychlostní trať Praha - Drážďany)

V pátek 14. května proběhla v Roudnici nad Labem schůzka obcí dotčených vysokorychlostní tratí Praha – Drážďany v úseku VRT Podřipsko, kterou jsme vyvolali. Zúčastnili se jí zástupci 15 obcí. Představili jsme na ní naši činnost a oblast naší působnosti. Prezentovány byly výsledky studie proveditelnosti VRT, předpokládaný harmonogram přípravných prací a výstavby, trasování, kritické body, otázka protihlukové ochrany při vedení na náspech, negativní vlivy hluku, komunikace Správy železnic s obcemi, medializace, kompenzační opatření atd.  Odborník na hluk vysvětlil problematiku zdrojů a šíření hluku u VRT. Zdroje šíření hluku jsou z valení, tj. styk kolejnice/kolo. Hluk aerodynamický, který převládá od rychlosti 200 km/h ze samotné jízdy vlaku. Strukturální hluk, což je vibrace přeměňovaná na hluk vyzařovaný do vnitřních prostor místností šířený v domech. Vzhledem ke specifickým geologickým podmínkám je velmi problematické omezení strukturálního hluku. Da...