Přeskočit na hlavní obsah

Záporné vyjádření Středočeského kraje k halám CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6 v Kozomíně

Rada Středočeského kraje se vyjádřila nesouhlasně ke zjišťovacímu záměru CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6.

Usnesení č. 011-31/2019/RK ze dne 10.10.2019
Vydání vyjádření kraje jako územně samosprávného celku - posouzení vlivů na životní prostředí: CTPark Prague North D8.3,D8.4,D8.5, D8.6

Rada kraje po projednání
I. schvaluje
vydání vyjádření kraje jako územního samosprávného celku k záměru výše uvedenému v následujícím znění: Středočeský kraj nesouhlasí se záměrem „CTPark Prague North D8.3,D8.4,D8.5, D8.6“ z důvodu dalšího záboru zemědělského půdního fondu. Dále dochází k nadlimitnímu zatížení dopravou, a tím ke zhoršení kvality ovzduší v dané lokalitě.
II. ukládá
náměstkovi hejtmanky pro oblast životního prostředí a zemědělství Středočeského kraje Ing. Miloši Peterovi vydat pro Krajský úřad Středočeského kraje vyjádření územního samosprávného celku ke zjišťovacímu řízení záměru výše uvedenému ve smyslu usnesení I.
Termín:
19. 10. 2019
Odpovídá:
Ing. Miloš Petera, náměstek hejtmanky pro oblast životního prostředí a zemědělství

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dokument ČT v pořadu Nedej se - KRAJINA LOGISTICKÝCH HAL

11. dubna 2021 byl Českou televizí odvysílán pořad Nedej se s tématem logistických areálů a činnosti s družení o bcí a s polků Koridor D8.  Logistika se stala novým rozvinutým průmyslem. V době globalizace je pohyb zboží po světě nutný a některá místa fungují jako překladové uzly. Země visegrádské čtyřky se postupně proměnily ve skladiště západní Evropy. Je to kvůli jejich poloze, levné pracovní síle, ale také finančním pobídkám, které firmy od jednotlivých států dostávaly. Monstrózní logistická centra se stala součástí naší krajiny, nepřehlédnutelnými “ocelovými městy” za městy. Pořad můžete shlédnout kliknutím    ZDE .

Vysokorychlostní železniční trať Praha - Drážďany

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany dostává stále jasnější obrysy. Vysokorychlostní železnice povede po pravém břehu řeky Labe. Ve hře jsou aktuálně tři varianty trasy. Počítá se s tím, že vlaky pojedou z Prahy na Litoměřice a odtud středohořím dále na sever. Varianta 1 procházející naším regionem jde katastrem obcí Bašť, Panenské Břežany, Veliká Ves, Odolena Voda , Úžice, Zlosyň, Nová Ves , Ledčice, Mnetěš . Reportáž z Regionální televize Ústecka:   https://www.youtube.com/watch?v=SihIoMb2_P0 MAPA ke ZVĚTŠENÍ

Společné jednání obcí po trati VRT Podřipsko (vysokorychlostní trať Praha - Drážďany)

V pátek 14. května proběhla v Roudnici nad Labem schůzka obcí dotčených vysokorychlostní tratí Praha – Drážďany v úseku VRT Podřipsko, kterou jsme vyvolali. Zúčastnili se jí zástupci 15 obcí. Představili jsme na ní naši činnost a oblast naší působnosti. Prezentovány byly výsledky studie proveditelnosti VRT, předpokládaný harmonogram přípravných prací a výstavby, trasování, kritické body, otázka protihlukové ochrany při vedení na náspech, negativní vlivy hluku, komunikace Správy železnic s obcemi, medializace, kompenzační opatření atd.  Odborník na hluk vysvětlil problematiku zdrojů a šíření hluku u VRT. Zdroje šíření hluku jsou z valení, tj. styk kolejnice/kolo. Hluk aerodynamický, který převládá od rychlosti 200 km/h ze samotné jízdy vlaku. Strukturální hluk, což je vibrace přeměňovaná na hluk vyzařovaný do vnitřních prostor místností šířený v domech. Vzhledem ke specifickým geologickým podmínkám je velmi problematické omezení strukturálního hluku. Da...