Přeskočit na hlavní obsah

Haly CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6 v Kozomíně budou posuzovány v celé EIA

Krajský úřad Středočeského kraje rozhodl, že je nutné posoudit vliv čtyř hal CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6 v Kozomíně na životní prostředí podle zákona EIA. Rozhodnuto bylo na základě připomínek, které podalo:
- šest občanů, kterým není jedno kde žijí, samo za sebe jako veřejnost,
- Hlasy Kozomína z.s.
- Obec Kozomín
- Obec Chvatěruby
- Obec Úžice
- Obec Postřižín
- Obec Husinec
- Obec Máslovice
- Obec Klíčany
- Město Odolena Voda
- Obec Panenské Břežany
- Město Veltrusy
- Obec Zdiby
- Obec Zlončice
- Městský úřad Kralupy nad Vltavou, odbor životního prostředí a zemědělství 
- Česká inspekce životního prostředí, oblastní inspektorát Praha
- Za životní prostředí Úžic u Kralup, z.s.
- Pro Odolenu Vodu z.s.
- samospráva Středočeského kraje,
- Krajský úřad Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství

Investor musí připravit dokumentaci a zaměřit se především na následující oblasti:

  • zhodnocení kumulativních vlivů záměru na životní prostředí a zdraví obyvatelstva se záměry stávajícími, povolenými, připravovanými a uvažovanými v daném území a širším okolí řešeného záměru,
  • vyhodnotit vlivy na veřejné zdraví (Hodnocení zdravotních rizik) v odpovídající míře podrobnosti,
  • vedle dalšího se zvláště věnovat vlivu na hlukovou situaci a vlivu na imisní situaci, a to i vzhledem k případným překračovaným limitům a příslušným kumulacím,
  • navrhnout adekvátní kompenzační opatření snižující negativní vlivy záměru na kvalitu ovzduší, hlukovou situaci a vodohospodářské poměry, tato opatření podrobně zpracovat a vyhodnotit,
  • dopracovat předpokládané množství dopravy vyvolané záměrem, včetně navrhovaných autobusových linek; dále doplnit informace o počtu parkovacích stání pro NA a vyhodnotit možnost napojení záměru na kolejovou dopravu,
  • dopracovat zajištění pěšího a cyklistického napojení areálu na přilehlé obce,
  • na základě výše uvedeného aktualizovat dopravní studii včetně hlukové a rozptylové studie,
  • doplnit podrobné vyhodnocení lokality z hlediska předmětů ochrany přírody dle zákona č. 114/1992 Sb.,
  • doplnit informace o retenčních nádržích a ČOV, na kterou je uvažováno záměr napojit,
  • zhodnotit vliv na kvalitu podzemních a povrchových vod vlivem zejména zimní údržby komunikací,
  • vypracovat odborné vodohospodářské posouzení, které posoudí vhodnost navrhovaných provedení co se týče ochrany zdrojů podzemních vod, likvidace srážkových vod, odvádění odpadních vod do vod povrchových a možné protipovodňové ochrany. Je nutné potvrdit proveditelnost navrhovaného způsobu hospodaření s dešťovou vodou a posoudit kapacitu navrhovaných retenčních nádrží z hlediska nárůstu příváděných vod. Dále je třeba vyhodnotit možné změny průtočných poměrů dotčeného recipientu.
  • doplnit vyjádření správce povodí – Povodí Labe, s.p.,
  • podrobněji vyhodnotit vliv na zemědělský půdní fond a způsob nakládání s výkopovou zeminou,
  • zabývat se problematikou řešení případných havárii při realizaci a samotném provozu záměru v souvislosti s blízkostí ACHV Kralupy,
  • na základě komplexního posouzení záměru jmenovitě v dokumentaci vymezit a zdůvodnit okruh dotčených územně samosprávných celků.

Podrobné informace naleznete na Informačním systému EIA pod STC2248.



























Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysokorychlostní železniční trať Praha - Drážďany

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany dostává stále jasnější obrysy. Vysokorychlostní železnice povede po pravém břehu řeky Labe. Ve hře jsou aktuálně tři varianty trasy. Počítá se s tím, že vlaky pojedou z Prahy na Litoměřice a odtud středohořím dále na sever. Varianta 1 procházející naším regionem jde katastrem obcí Bašť, Panenské Břežany, Veliká Ves, Odolena Voda , Úžice, Zlosyň, Nová Ves , Ledčice, Mnetěš . Reportáž z Regionální televize Ústecka:   https://www.youtube.com/watch?v=SihIoMb2_P0 MAPA ke ZVĚTŠENÍ

Dokument ČT v pořadu Nedej se - KRAJINA LOGISTICKÝCH HAL

11. dubna 2021 byl Českou televizí odvysílán pořad Nedej se s tématem logistických areálů a činnosti s družení o bcí a s polků Koridor D8.  Logistika se stala novým rozvinutým průmyslem. V době globalizace je pohyb zboží po světě nutný a některá místa fungují jako překladové uzly. Země visegrádské čtyřky se postupně proměnily ve skladiště západní Evropy. Je to kvůli jejich poloze, levné pracovní síle, ale také finančním pobídkám, které firmy od jednotlivých států dostávaly. Monstrózní logistická centra se stala součástí naší krajiny, nepřehlédnutelnými “ocelovými městy” za městy. Pořad můžete shlédnout kliknutím    ZDE .

Společné jednání obcí po trati VRT Podřipsko (vysokorychlostní trať Praha - Drážďany)

V pátek 14. května proběhla v Roudnici nad Labem schůzka obcí dotčených vysokorychlostní tratí Praha – Drážďany v úseku VRT Podřipsko, kterou jsme vyvolali. Zúčastnili se jí zástupci 15 obcí. Představili jsme na ní naši činnost a oblast naší působnosti. Prezentovány byly výsledky studie proveditelnosti VRT, předpokládaný harmonogram přípravných prací a výstavby, trasování, kritické body, otázka protihlukové ochrany při vedení na náspech, negativní vlivy hluku, komunikace Správy železnic s obcemi, medializace, kompenzační opatření atd.  Odborník na hluk vysvětlil problematiku zdrojů a šíření hluku u VRT. Zdroje šíření hluku jsou z valení, tj. styk kolejnice/kolo. Hluk aerodynamický, který převládá od rychlosti 200 km/h ze samotné jízdy vlaku. Strukturální hluk, což je vibrace přeměňovaná na hluk vyzařovaný do vnitřních prostor místností šířený v domech. Vzhledem ke specifickým geologickým podmínkám je velmi problematické omezení strukturálního hluku. Da...