Přeskočit na hlavní obsah

Připomínky ke čtyřem halám CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6

Do pátku 5. června má KDOKOLIV zřejmě poslední možnost vyjádřit se k halám CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6 v Kozomíně.

Nenechte si tuto šanci ujít a vyjádřete se k záměru, který způsobí zábor 28 ha zemědělské půdy, přivede do regionu téměř 1500 zaměstnanců a navýší průjezd aut o cca 1900 denně.

Použijte vzor níže. Přidejte k němu všechny svoje další připomínky a odešlete do pátku 5. června poštou, mailem nebo datovou schránkou na Středočeský kraj!

Jméno
Adresa
Krajský úřad Středočeského kraje
Odbor životního prostředí a zemědělství
Zborovská 11
150 21 Praha 5
IDDS: keebyyf
mail: podatelna@kr-s.cz

K č. j.: 0061969/2020/KUSK
Ke sp. zn.: SZ_059585/2020/KUSK


Vyjádření k dokumentaci záměru „CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6“, dle § 8 odst. 3 zákona č. 100/2001 Sb.

K dokumentaci STC2248 výše uvedeného záměru podávám následující připomínky:
  • Lokalita území je v současné době nadlimitně zatížena hlukem. Dokumentace dostatečně neprokázala, že vstupuje do nezatíženého území a jejím působením se hluk nenavýší. Hluková studie obsahuje chyby. Například nezobrazuje hlukové zatížení hlavní příjezdové komunikace, ačkoliv po ní má projet přes 1800 vozidel.
  • V současné době je v lokalitě záměru nevyhovující imisní situace. Proto nemůže být žádný nový imisní příspěvek způsobený záměrem považovat za nevýznamný. Rozptylová studie obsahuje chyby, které je nutné opravit.
  • Záměr je v rozporu s Koncepcí nákladní dopravy pro období 2017 – 2023 Ministerstva dopravy, kdy ačkoliv je umístěn na hranici železniční tratě, nepočítá s využitím železniční dopravy.
  • Celková plocha záměru je cca 28 ha. Plocha zeleně nedosahuje ani 25 %. Mimo to jsou do ní započítány plochy retenčních nádrží. Záměr je tedy v rozporu s nadřazeným územním plánem tedy se Zásadami územního rozvoje Středočeského kraje, článkem 191 i) o dodržení koeficient zeleně v min. hodnotě 40 %.
  • V dokumentaci nejsou řešeny pěší a cyklistické trasy, po kterých by mohli zaměstnanci bezpečně přijíždět do zaměstnání. V současné době se zaměstnanci sousedních skladových areálů nebezpečně pohybují na silnici II/608. Po realizaci propojky dálnice D7 a D8, která bude oddělovat zastavěnou část obce Kozomín a autobusovou zastávku v obci Kozomín bude tato situace ještě zhoršena.
  • Dokumentace obsahuje zcela zavádějící informace o recipientu k vypouštění vyčištěných odpadních vod.
  • Při realizaci záměru by došlo k záboru 28 ha zemědělské půdy. U 33 % této půdy, tedy 9,2 ha, se jedná o zábor zemědělské půdy s třídou ochrany II., tedy jednu z nejkvalitnějších typů půdy.

Záměr bude mít významný vliv na životní prostředí. Předložená dokumentace záměru „CTPark Prague North D8.3, D8.4, D8.5, D8.6“ obsahuje mnoho chyb a nepřesností. Požaduji, aby Odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu Středočeského kraje vydal nesouhlasné závazné stanovisko EIA, případně oznamovateli vrátil dokumentaci k přepracování.

Datum

Podpis

VZOR ve WORDU ke STAŽENÍ

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vysokorychlostní železniční trať Praha - Drážďany

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany dostává stále jasnější obrysy. Vysokorychlostní železnice povede po pravém břehu řeky Labe. Ve hře jsou aktuálně tři varianty trasy. Počítá se s tím, že vlaky pojedou z Prahy na Litoměřice a odtud středohořím dále na sever. Varianta 1 procházející naším regionem jde katastrem obcí Bašť, Panenské Břežany, Veliká Ves, Odolena Voda , Úžice, Zlosyň, Nová Ves , Ledčice, Mnetěš . Reportáž z Regionální televize Ústecka:   https://www.youtube.com/watch?v=SihIoMb2_P0 MAPA ke ZVĚTŠENÍ

Dokument ČT v pořadu Nedej se - KRAJINA LOGISTICKÝCH HAL

11. dubna 2021 byl Českou televizí odvysílán pořad Nedej se s tématem logistických areálů a činnosti s družení o bcí a s polků Koridor D8.  Logistika se stala novým rozvinutým průmyslem. V době globalizace je pohyb zboží po světě nutný a některá místa fungují jako překladové uzly. Země visegrádské čtyřky se postupně proměnily ve skladiště západní Evropy. Je to kvůli jejich poloze, levné pracovní síle, ale také finančním pobídkám, které firmy od jednotlivých států dostávaly. Monstrózní logistická centra se stala součástí naší krajiny, nepřehlédnutelnými “ocelovými městy” za městy. Pořad můžete shlédnout kliknutím    ZDE .

Společné jednání obcí po trati VRT Podřipsko (vysokorychlostní trať Praha - Drážďany)

V pátek 14. května proběhla v Roudnici nad Labem schůzka obcí dotčených vysokorychlostní tratí Praha – Drážďany v úseku VRT Podřipsko, kterou jsme vyvolali. Zúčastnili se jí zástupci 15 obcí. Představili jsme na ní naši činnost a oblast naší působnosti. Prezentovány byly výsledky studie proveditelnosti VRT, předpokládaný harmonogram přípravných prací a výstavby, trasování, kritické body, otázka protihlukové ochrany při vedení na náspech, negativní vlivy hluku, komunikace Správy železnic s obcemi, medializace, kompenzační opatření atd.  Odborník na hluk vysvětlil problematiku zdrojů a šíření hluku u VRT. Zdroje šíření hluku jsou z valení, tj. styk kolejnice/kolo. Hluk aerodynamický, který převládá od rychlosti 200 km/h ze samotné jízdy vlaku. Strukturální hluk, což je vibrace přeměňovaná na hluk vyzařovaný do vnitřních prostor místností šířený v domech. Vzhledem ke specifickým geologickým podmínkám je velmi problematické omezení strukturálního hluku. Da...