Byla zveřejněna Studie proveditelnosti pro budoucí vnitrostátní i přeshraniční spojení mezi Prahou - Ústím nad Labem a Drážďany pro osobní i nákladní dopravu.
Trasa
začíná v dopravně Praha-Balabenka, kde je navrženo křížení ve směrech Praha hl.
n. – Roudnice nad Labem VRT a Praha Masarykovo nádraží – Praha-Vysočany. Poté
trať směřuje do střížkovského tunelu a dostává se na povrch v Ďáblicích.
Od Líbeznic do Roudnice nad Labem vede trať po povrchu kromě průchodu přes obec Ledčice (hloubený tunel). Trať je v našem regionu navržena na rychlost 320 – 350 km/h.
V km 25,700 je navržena odbočka Úžice s napojením na trať
092. V km 30,000 návrh počítá s vybudováním odbočky Zlosyň, ze které povede
nová VRT směrem na Louny a Most. Dále je navrženo variantní trasování do Ústí
nad Labem.
Rozdělení realizace je do 3 úseků:
- VRT Podřipsko (Praha – Roudnice nad Labem)
(zprovoznění 2029)
- VRT Krušnohorský tunel (zprovoznění 2040 +)
- VRT Středohoří (zprovoznění 2050 +)
MAPY:
Bašť, #Panenské Břežany, #Veliká Ves, #Odolena Voda, Úžice, Zlosyň, Všestudy, #Nová Ves až Ledčice
Ledčice, #Mnetěš až Roudnice nad Labem
![]() |
Mnetěš |
![]() |
Nová Ves |
![]() |
Odolena Voda |
![]() |
Dřínov |
![]() |
Panenské Břežany, Veliká Ves |
Komentáře
Okomentovat